Dag 6 - Bradford en Skipton - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Art-Jan Munnik - WaarBenJij.nu Dag 6 - Bradford en Skipton - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Art-Jan Munnik - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Bradford en Skipton

Blijf op de hoogte en volg Art-Jan

11 Juni 2017 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Vanochtend tijdens het ontbijt hoorde ik dat het aardig weer werd. Ik zat aan tafel met een 90 jarige Engelsman, Die al 50 jaar in Canada woont. Tijdens het gesprek kwam de vraag waar ik vandaan kwam en toen ik nederland zei kwamen er verhalen over de oorlog en dat hij bommen onder Lancasters hing en minutieus in Spitfires deed. Met die berichten wat te doen gezocht in de omgeving en zag ik Bradford op de kaart. Dat was het Twente van Engeland. Er was een grote textielfabriek. Deze is echter al een tijd niet meer in gebruike en nu wordt er kunst gemaakt en verkocht. In de fabriek nog een koffie gedronken en scone gegeten. Daarna het stadje doorgelopen, maar er was verder weinig te beleven.

Hierna richting een national park gereden, maar het ging regenen. Onderweg kwam ik wat borden tegen van een kasteel in Skipton, dus die maar gaan volgen. Bij de parkeerplaats aangekomen zei de parkeerwacht dat het vrij snel dicht ging en het het hek op slot en dat op tijd terug moest zijn. Ik ben toch maar ergens ander gaan parkeren en het kasteel niet gezien en weer in een dorpje rondgewandeld in de inmiddels doorgekomen zon.

Rond 5 uur weer terug in het hotel en naar de pub in het centrum gelopen om daar wat te gaan eten. Morgen weer een reisdag naar Londen. Hopelijk een beetje lekker weer, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Art-Jan

Actief sinds 28 Mei 2017
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4623

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Engeland juni 2017

Landen bezocht: