Dag 8 - Londen / Camden Town - Reisverslag uit Camden Town, Verenigd Koninkrijk van Art-Jan Munnik - WaarBenJij.nu Dag 8 - Londen / Camden Town - Reisverslag uit Camden Town, Verenigd Koninkrijk van Art-Jan Munnik - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Londen / Camden Town

Blijf op de hoogte en volg Art-Jan

13 Juni 2017 | Verenigd Koninkrijk, Camden Town

Vandaag uitgeslapen tot half 8 (locale tijd). Even gaan douchen en een bak koffie nemen. Gelukkig was er uitgelegd hoe het werkte. Na wat te hebben gegeten even gekeken wat ik vandaag ga doen. Inmiddels gaat Deniz naar zijn werk en Chantal is al weg Kortom het rijk alleen. Besluit genomen om naar Camden Town te gaan. Op advies van Chantal geen Oystercard nemen, maar contactloos betalen met de bankkaart. Ik dus naar het station en met de kaart over het betaalsysteem met als gevolg een melding dat de kaar niet geaccepteerd wordt. Tegen beter weten in nog even langs een ander betaalpunt met hetzelfde resultaat. Vrouw achter de balie zegt dat het kan dat er bij de bank iets niet goed staat en adviseerd even te bellen, want met een OV kaart wordt alles wel duurder. Bij de SNS nagevraagd en conclusie na 5 minuten: Het werkt overal, BEHALVE bij het OV in Londen. Dus toch maar een OV kaart. Eerst met de trein naar Canon Street en vandaar een stukje gelopen naar het metrostation waar de rechtstreekse metro ging naar Camden. Ik lie via Londen Bridge, waar vorige week de aanslag was. Veel bloemen en mensen die er even bij stil stonden.

In Camden was het weer gezellig druk. Er is altijd wel wat te zien, zeker qua mensen. Bij 1 van de vele eettentje wat te eten gekocht en op m'n gemak mensen gekeken. Nog door de stallen gelopen, waar ook winkeltjes in zitten en weer de metro opgezocht. In Central Londen rondgelopen en kwam uit bij de Horse Guard Parade, waar ik morgen bij de Beating Retreat zit. Vandaar door het park naar Buckingham Palace gelopen om de gebruikelijke foto's te maken. Ik hoorde in de verte wat muziek en er op af gegaan. Het was een repetitie van wat doedelzakkers en er liep een regiment (??) te oefenen om in een rijtje te lopen.
Daarna liepen ze naar het terrein om verder te repeteren, jammer genoeg zonder muziek te maken.

Nog even langs Downing Street gelopen, maar ook deze was hermetisch afgesloten. Inmiddels was het een uurtje of zes en is het leuk geweest, dus terug met de metro naar de trein die vertraging had en in een volgepakte trein 1 halte naar huis.