Dag 2 - Een dagje Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Art-Jan Munnik - WaarBenJij.nu Dag 2 - Een dagje Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Art-Jan Munnik - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Een dagje Oxford

Blijf op de hoogte en volg Art-Jan

07 Juni 2017 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Vandaag vroeg wakker, nadat ik gisteren vroeg ging slapen. Was dan te vroeg voor het ontbijt, maar dat was geenprobleem, kon op m'n gemak wakker worden bij een bak Engelse koffie en later de scrambled eggs and salmon.

Het plan was om naar Oxford te gaan en dan niet te vroeg daar rond te lopen. Ik hoorde in het hotel dat het lastig parkeren was als het laat was, dus maar tegen 9 uur vertrokken. In het hotel al een parkeerplaats uitgezocht. Zou nog geen 10 minuten rijden zijn, maar het was al aardig druk. Onderweg naar de parkeerplaats stond een wat chagrijnig persoon te kijken waarvan ik dacht dat het een beveiligster was. 100 meter verder. Bleek dat het een agente was. Ze had haar collega's gewaarschuwd dat er een Hollander aankwam die geen gordel om had (verkeerd gezien). Ik werd dus een parkeerplaats opgestuurd en nadat er onderling overleg was geweest wie de buitenlander zou aanspreken, kwam er een agent. Hij zag dat ik m'n gordel losmaakte terwijl ik de deur opende. Er was nog even een poging met de vraag of ik de gordel net vastmaakte, maar ik kon hem overtuigen dat ik altijd m'n gordel omhad. Vervolgens nog even blazen, want je weet nooit wat ze hier in de koffie doen. Na een klein praatje wat ik hier kwam doen en waar ik nog heen ging mocht ik weer verder.

In Oxford was het nog niet te druk en waren er nog genoeg parkeerplekken. Vanaf half 10 tot een uur of 2 rondgelopen in een leuke stad om eens te bezoeken. Natuurlijk een hoop gebouwen van de universiteit en (later op de dag) drukke winkelstraatjes.

Terug in het hotel rustig gezeten en weer in de pub wat gaan eten (lasagne) met een pint cola. Daarna nog dit verlag getikt en wat foto's op Facebook gezet. Morgen een rit van 3, 5 uur naar Halifax. Tijd om onderweg nog wat te gaan bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Art-Jan

Actief sinds 28 Mei 2017
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4617

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Engeland juni 2017

Landen bezocht: